Onze helden van het eerste uur

Onze helden van het eerste uur

Na een aanloopperiode van een paar maanden ging op 1 juni The Robins live. De oprichting heeft niet een standaard patroon gekend, onder andere door Corona. De pijplijn van potentiële launching customers werd in één klap door het nieuws van de eerste lockdown op z’n kop gezet. Sommige hielden door de onzekerheid de boot af, andere klanten hadden ineens heel veel te vertellen.  Wij noemen het een goede vliegende start. Binnen een paar weken hadden we al tien bedrijven die hun vertrouwen in ons hadden uitgesproken. Onze boodschap over het effect van Story Marketing sloeg aan.

Batman(nen) 

Onze Batmannen van het eerste uur zijn Logis.P, Doceri, Koeckebackers, SmartCom Summit in samenwerking met The NextCloud en DDG, Gigaset, Monuglas, Recommerce, Panzerglass, Be More You en Jabra. Met hen staan we stil bij wat hun eigen heldenverhaal is. We onderzoeken of het verhaal dat ze vertellen compleet is en resoneert.  

Verhaal van de klant 

Na het eigen heldenverhaal aangescherpt te hebben, was het tijd hun eigen klanten centraal te stellen. Welke helden zijn er en wat is het verhaal waarin zij leven? Hoe ziet hun film eruit en wat hebben zij nodig om in beweging te komen om het product te kopen? Welke rol speelt de organisatie voor hun helden?  Door onze klanten deze spiegel voor te houden, werd snel duidelijk of de manier waarop ze nu communiceren aansluit bij waar de klant behoefte aan heeft? 

Story Marketing

Onze Story Marketing methode laat helder zien welke informatie al beschikbaar is en wat mist om de potentiële klant in beweging te brengen. Ook zetten we de methode in om structuur aan te brengen in de verschillende activiteiten en deze slim aan elkaar te rijgen. Van kleine acties tot grote campagnes, kort of lang lopend, elke keer is de uitkomst weer anders. We starten met de why, de purpose, en gaan van daaruit kijken hoe we met verhalen de juiste helden (klanten) aan ze weten te binden. Dit lijkt simpel, maar vergt een frisse blik en aandacht om de juiste middelen met de juiste boodschap te maken voor de verschillende doelgroepen. Dat is waar The Robins goed is zijn, dat is wat we samen met onze klanten doen. 

Roeien met de riemen

De 1,5 metermaatregelen hebben ons allen gedwongen om anders naar de zaken te kijken en daarop te acteren. We zijn blij dat deze bedrijven ons het vertrouwen hebben gegeven om deze vliegende start te maken en we hopen dat we als Robins nog vele Batmannen en –vrouwen bij mogen staan in hun avontuur hun toegevoegde waarde aan deze wereld te leveren. 

Ben je nieuwsgierig naar onze aanpak en wil jij ook een Bat(wo)man zijn, neem dan contact op met HP of Willemijn.  

Of lees hier meer over onze Story Marketing methode.

207 Reactie's