Story Marketing Stories 2: Bepalen van het merkverhaal

The Robins

Story Marketing Stories 2: Bepalen van het merkverhaal

Een goed begin is het halve werk: in de tweede video vertelt Willemijn dat het allereerst belangrijk is om er als helper (dat is jouw rol als bedrijf) achter te komen wie jij bent. Door als helper duidelijk te weten wat je te bieden hebt aan de held (je klant), wordt het voor de held makkelijker om jouw hulp aan te nemen. Om erachter te komen wie je bent als helper maken wij gebruik van de Archetype theorie, of te wel brand archetypes. Deze theorie geeft antwoord op vragen als; waar kom je vandaan, welke producten lever je, wat voor problemen los je op, op welke markten richt jij je, hoe ziet de samenwerking eruit? – en maken het verhaal van de helper af.

Stay tuned!

Als de brand story helder is -met andere woorden, als je weet wie jij bent als helper- dan wordt het makkelijker de verhaallijnen in te vullen om je potentiële doelgroepen te begeleiden in hun buyer journey. De verhaallijn werkt als een leidraad om content te maken en campagnes invullen te geven. In de volgende video vertellen we hier meer over. Elke week posten we namelijk een aflevering van deze videoserie. Stay tuned!

contact opnemen?

Benieuwd naar wat The Robins voor jou kan betekenen? Neem contact met ons op.  

Geen reactie's

Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.