HP legt uit dat de definitie van een community een virtuele gemeenschap is die wordt gevormd door gebruikers van een website, product of merk. Een community kan bijdragen aan het genereren van meer bezoekers, leads en conversies. Door community building worden mensen met dezelfde interesses of eigenschappen dichter tot elkaar gebracht. Rondom een groep van mensen en bedrijven met een gemeenschappelijke interesse kan het bereik enorm vergroot worden. Iedereen brengt namelijk ook weer een eigen netwerk mee. Vanuit de kracht van de verbintenis die mensen met elkaar zoeken delen ze ervaringen en verhalen. Ook als die minder positief zijn, kunnen bedrijven vanuit de community makkelijker monitoren wat er aan de hand is en ingrijpen om de performance te verbeteren of een mindere ervaring om te zetten in iets positiefs. Door middel van een community kunnen mensen communiceren en content delen met elkaar. Samen is mooier dan alleen! Deze interactie kan plaatsvinden door het inzetten van verschillende kanalen. Dat kan via een interactieve website, sociale media platforms als LinkedIn, maar ook via digitale en live-events of hybride versies daarvan. Organisaties kunnen aanhaken bij een bestaande community of ervoor kiezen hun eigen community op te bouwen met klanten en leveranciers. Dat laatste wordt vaak als optie over het hoofd gezien.
Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.